جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, March 29, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

تدریس پژوهشگران بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز اصفهان در دوره مهارت افزایی کارشناسان مسئول پهنه های تولیدی استان های اصفهان و قم
مباحث خاک ورزی حفاظتی و بهره وری آب کشاورزی با حضور آقایان دکتر اورنگ تاکی و مهندس علیرضا مأمن پوش، به عنوان مدرس از بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان تدریس شد. این تدریس ها، در دوره مهارت افزایی کارشناسان مسئول پهنه های تولیدی استان های اصفهان و قم در مرکز آموزش کشاورزی کبوتر آباد انجام شد.


در مبحث خاک ورزی، به اصول کلی خاک ورزی حفاظتی، روش های مدیریتی و تکنولوژی های مناسب برای بکار گیری این روش ها اشاره گردید . همچنین در مبحث بهره وری آب و مدیریت خشکسالی، به تعاریف بهره وری از دیدگاه های مختلف از جمله گیاه شناسان،کشاورزان ،مدیران و سیاست گذاران اشاره شد. در ادامه به معانی ومبانی سنجش بهره وری آب در مقیاس گیاه،مزرعه و حوضه آبریز و همچنین نتایج تحقیقات انجام شده پرداخته شد . در پایان کارشناسان پهنه نقطه نظرات خود را در این مورد مطرح و پژوهشگران مرکز در این زمینه توضیحات لازم را ارایه نموده و با کارشناسان به بحث و تبادل نظر پرداختند.   



۱۳۹۷/۰۷/۲۴
تعداد نمایش: ۴۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات