جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, April 19, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

شرکت عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز اردبیل در جلسه نظام نوین ترویج با موضوع مبارزه با علف هرز در مزارع گندم دیم منطقه
در راستای اجرای برنامه نظام نوین ترویج، اولین جلسه ماهانه محقق معین مرکز خدمات جهاد کشاورزی قره‌آغاج آقای دکتر جبرائیل تقی نژاد با حضور محقق مدعو از بخش گیاه‌پزشکی مرکز آقای مهندس شریفی، مدیر مرکز خدمات جهاد کشاورزی از توابع مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمی و جمعی از کارشناسان و مروجان پهنه روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه تشکیل شد.


در این جلسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در پهنه امکان و نحوه مدیریت شیمیایی علف‌های هرز گندم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه با حضور در مزارع گندم دیم و شروع عملیات سمپاشی در مزرعه الگویی خاک‌ورزی حفاظتی پایش صورت گرفت، به گفته محقق معین در مزارع دیم اولویت اول حفظ رطوبت و جلوگیری از تنش در گیاه است لذا با توجه به بارندگی‌های مؤثر اخیر و حجم زیاد علف‌های هرز باریک برگ و پهن‌برگ با توصیه محقق مدعو از بخش گیاه‌پزشکی مرکز نسبت به سمپاشی مزارع با حجم آب زیاد و استفاده از دوز کمتر سموم جهت جلوگیری از تنش رطوبتی توصیه شد که با حضور کارشناسان پهنه نسبت به سمپاشی مزارع الگویی و تنظیم سمپاش ها اقدام گردید. در پایان ضمن پاسخ به سؤالات مطرح شده از طرف کارشناسان پهنه توسط محقق مکانیزاسیون کشاورزی مرکز راهکارهای لازم و فنی ارائه گردید.

 


۱۳۹۸/۰۱/۲۶
تعداد نمایش: ۴۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات