پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
ماشینهای کشاورزی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

ماشین تمیزکن- خردکن چغندر علوفه ای طراحی و نمونه سازی شد.
ماشین تمیزکن- خردکن چغندر علوفه ای با مشارکت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و شرکت تراشکده طراحی و ساخته شد.


با عنایت به رویکرد توسعه کشت چغندر علوفه ای در کشور و نیاز به حل مشکلات مکانیزاسیون این محصول در مراحل برداشت و پس از برداشت، یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین موسسات تحقیقاتی فنی و مهندسی، چغندر قند و علوم دامی در سال زراعی 97-1396 اجرا شد. مراحل برداشت اندام هوائی و ریشه محصول با استفاده از ماشین های موجود برداشت چغندرقند انجام می‌شود، اما با توجه به نبود ماشین ویژه‌ی تمیزکن-خردکن چغندر علوفه ای برای تغذیه دام و سیلو نمودن محصول برداشت شده، این ماشین در یک برنامه مشترک بین این مؤسسه و بخش خصوصی (شرکت تراشکده) طراحی و نمونه سازی شد. طراحی این ماشین توسط آقای دکتر محمدرضا مستوفی، عضو هیات علمی بخش ماشین‌های کشاورزی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی انجام شد.

کارکرد ماشین جدید تمیزکن- خردکن چغندر علوفه ای در تاریخ 98/01/31 توسط آقای دکتر وفابخش قائم مقام محترم معاونت امور زراعت، آقای دکتر زلقی مشاور محترم معاون وزیر و مسئول کشاورزی حفاظتی وزارت جهاد کشاورزی، آقای دکتر طالقانی رئیس محترم موسسه تحقیقات چغندرقند، آقای دکتر آقاشاهی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم دامی، آقای دکتر فریبرز عباسی رئیس محترم موسسه تحقیقات فنی و مهندسی و تعدادی از اعضای محترم هیات علمی موسسات مذکور در شرکت تراشکده مورد بازدید قرار گرفت. کارکرد این ماشین مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت و پیشنهاداتی برای تکمیل آن ارایه شد. لازم به‌ ذکر است که ظرفیت ماشین فوق یک تن در ساعت بوده که روزانه می تواند 20-15 تن چغندرعلوفه ای را برای سیلو نمودن یا تازه‌خوری خرد نماید. همچنین بر اساس درخواست ارائه‌شده، برای ساخت نمونه با ظرفیت کاری ده تن در ساعت نیز برنامه ریزی لازم انجام شد.

در این بازدید مقرر گردید ماشین تمیزکن- خردکن چغندر علوفه ای در اواخر اردیبهشت ماه در ایستگاه گاودشت شهر آمل در قالب روز مزرعه برای بهره برداران، محققین، کارشناسان و ناظرین برداشت و دامداران بخش کشاورزی ارایه گردد.

 
 
 
 
 


۱۳۹۸/۰۲/۰۲
تعداد نمایش: ۲۲۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'ماشینهای کشاورزی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات