جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
آذربایجان غربی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری وبینار تخصصی با موضوع "دستاوردهای پروژه تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در مجموعه سخنرانی‌های کاهش مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب»
برگزاری وبینار تخصصی با موضوع "دستاوردهای پروژه تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در مجموعه سخنرانی‌های کاهش مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب»

وبینار تخصصی با موضوع "دستاوردهای پروژه تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در مجموعه سخنرانی‌های کاهش مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب» توسط عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی آذربایجان غربی برگزار شد.

روز چهارشنبه مورخ 30 مهر 99، وبینار تخصصی کاهش مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب با مشارکت تعداد زیادی از اعضای هیات علمی و کارشناسان وزارتخانه‌ها، مهندسین مشاور و سازمان‌های فعال در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برگزار شد.

روز چهارشنبه، مورخه 30 مهر ماه 1399 آقای مهندس حیدر طایفه رضایی عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی و مسئول هماهنگی طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه گزارش دو سال اجرای تکنیک‌های کاهش مصرف آب را ارائه نمودند که عمدتا ایده‌های نو در کاهش مصرف آب در آبیاری سطحی و جویچه‌ای را در بر داشت. ایشان به نقش کشت روی پشته‌های بلند و عریض و آبیاری جویچه‌ای در افزایش راندمان و کاهش تبخیر محصولات زراعی و آبیاری جویچه‌ای درختان میوه اشاره کردند. همچنین اظهار داشتند که با اعمال نتایج دو سال این پروژه در 215 هزار هکتار اراضی 9 شهرستان آذربایجان غربی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌توان 885 میلیون متر مکعب در مصرف آب آبیاری ناخالص صرفه جویی کرد. اگر نتایج این پروژه در باغات سراسر کشور و در سطح 1932000 هکتار انجام شود، می‌تواند میزان مصرف آب خالص را به میزان چهار و نیم میلیارد مترمکعب در سال به صورت کاهش تبخیر و واقعی کاهش دهد.








۱۳۹۹/۰۸/۰۶
تعداد نمایش: ۷۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'آذربایجان غربی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات