شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 20, 2024
جستجوی پیشرفته
اردبیل
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

شرکت عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز اردبیل در کارگروه یاوران تولید با موضوع کالیبراسیون سمپاش ها و مبارز ه با علف‌های هرز در مزارع دیم منطقه گرمی (مغان)
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل روز دوشنبه 16 فروردین‌ماه 1400، با حضور یاوران تولید کارگاه آموزشی در مزرعه از حوزه خدمات برزند مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمی برگزار شد.

در این بازدید دکتر جبرائیل تقی نژاد عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی و دکتر اصغر مهربان عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز به همراه معاون فنی، مدیر زراعت و امور ترویج کشاورزی شهرستان گرمی، کارشناسان مرکز خدمات جهاد کشاورزی برزند، بهره داران و کشاورزان پیشرو منطقه حضور داشتند. در کارگاه آموزشی در خصوص مسائل و مشکلات موجود در پهنه ازجمله مدیریت شیمیایی علف‌های هرز گندم به ویژه استفاده از سمپاش ها و کالیبراسیون آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در ادامه با حضور در مزارع گندم دیم و انجام عملیات سمپاشی در مزرعه الگویی با توجه به اینکه در مزارع دیم اولویت اول حفظ رطوبت و جلوگیری از تنش در گیاه است، لذا با توجه به بارندگی‌های مؤثر اخیر و حجم زیاد علف‌های هرز باریک برگ و پهن‌برگ با توصیه محققین مدعو از مرکز نسبت به سمپاشی مزارع اقدام شد. در پایان به سؤالات مطرح شده از طرف کارشناسان پهنه توسط محققین مرکز راهکارهای لازم و فنی ارائه گردید.
 
 
 


۱۴۰۰/۰۱/۲۱
تعداد نمایش: ۵۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'اردبیل'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات