پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش آبیاری
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری وبیناری سخنرانی علمی بین المللی در مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی
وبینار بین‌المللی توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی روز چهارشنبه تاریخ 8 اردیبهشت 1400 با سخنرانی علمی آقای دکتر صالح تقوائیان دانشیار گروه مهندسی کشاورزی و سامانه‌های زیستی، دانشگاه ایالتی اکلاهما، و عنوان "وضعیت کنونی آبیاری و نوآوری‌های این صنعت در آمریکا" برگزار شد.

در این وبینار، ضمن بررسی منابع آبی و خشکسالی، وضعیت کنونی آبیاری در آمریکا از منظر روش­‌های آبیاری مورد استفاده و پراکنش جغرافیایی آن بیان شد. همچنین، خلاصه‌­ای از پژوهش‌­ها و آخرین فناوری­‌ها در زمینه روش‌ها و مدیریت آبیاری با تکیه بر استفاده از آخرین فناوری­‌ها، تجهیزات کنترل و اتوماسیون سیستم آبیاری عقربه‌­ای (سنترپیوت) و نوآوری‌­های شرکت‌­های سازنده سنترپیوت (آبیاری عقربه­‌ای) در آمریکا به منظور بهبود مدیریت آب در مزرعه ارائه شد.

این وبینار تخصصی با شرکتِ بیش از 80 نفر  شامل  همکاران هیات علمی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی (ستاد و مرکز استانی)، دفاتر اجرایی معاونت آب و خاک، موسسه آموزش و ترویج جهاد کشاورزی،  اساتید دانشگاهی و دانشجویان، اتاق بازرگانی، و سایر مؤسسات و دستگاه­‌های مرتبط با موضوع، با استقبال خوبی همراه بود.

در پایان برنامه، ضمن انجام پرسش و پاسخ­‌های لازم، مقرر شد طی مکاتبات و مذاکرات آینده با آقای دکتر تقوائیان، توسعه همکاری­‌های بین­‌المللی در زمینه­‌های پژوهشی و ترویجی مرتبط فراهم شود.

 
 
 


۱۴۰۰/۰۲/۱۱
تعداد نمایش: ۷۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش آبیاری'

آمار مشاهده صفحات