جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, April 19, 2024
جستجوی پیشرفته
سمنان
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید دکتر دهقانی سانیج به همراه دکتر اشرفی از مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود)
دکتر حسین دهقانی سانیج رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با همراهی دکتر شهرام اشرفی قائم مقام موسسه روز شنبه مورخ 1400/05/02 از مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) بازدید نمودند.

در این بازدید، ابتدا نشستی با حضور رئیس مرکز، معاون پژوهشی و برنامه‌­ریزی و اعضای هیات علمی بخش تحقیقات فنی مهندسی مرکز انجام شد. دکتر دزیانیان رئیس مرکز ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور نمایندگان موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در مرکز به بیان تاریخچه بخش تحقیقات فنی مهندسی مرکز و اهمیت آن در کشاورزی استان و فعالیت های مهم انجام شده از بدو تاسیس بخش پرداختند. سپس دکتر سیدحسن موسوی فضل رئیس بخش تحقیقات فنی مهندسی مرکز، گزارشی از فعالیت‌ها و پروژه‌­های در حال اجرای بخش ارائه نمودند. در ادامه جلسه هر یک از معاونین مرکز و اعضای هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی به بیان نقطه نظرات و چالش ها و مشکلات پیش رو پرداختند. در ادامه دکتر دهقانی سانیج با اشاره به پتانسیل بالای اعضای هیات علمی بخش تحقیقات فنی مهندسی مرکز از زحمات ایشان قدردانی کردند. ایشان ضمن تاکید بر استفاده از نتایج تحقیقات در عرصه های تولیدات کشاورزی استان، به بیان مشکلات کشاورزی استان پرداختند و نقش بخش را در پاسخ گویی به آنها مهم توصیف کرده و بر ادامه آن تاکید کردند. دکتر دهقانی سانیج بر همکاری بخش در تدوین برنامه های موسسه و همچنین توجه به برنامه های کلان سازمان تاکید کردند. همچنین در ادامه از تمرکز فعالیت های موسسه بر روی 10 محصول که بیشترین آب را در بخش کشاورزی مصرف می کنند خبر دادند. سپس  دکتر اشرفی به بیان نظرات و دیدگاه­‌های خود در خصوص پروژه­‌های بخش تحقیقات فنی مهندسی مرکز پرداختند و بر اجرای تحقیقات کاربردی در زمینه محصولات باغی در مرکز تاکید نمودند. در ادامه این بازدید، به اتفاق مسئولین مرکز از بخش تحقیقات فنی مهندسی، آزمایشگاه ها، پروژه های تحقیقاتی بخش، گلخانه ها و نهالستان مرکز بازدید شد و از نزدیک در جریان فرآیند تولید نهال در مرکز قرار گرفتند.

در ادامه این سفر، آقای دکتر دهقانی و دکتر اشرفی در جلسه­ ای با ریاست پارک علم و فناوری استان سمنان و مسئولین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی شرکت نمودند و در خصوص زمینه­ های همکاری با پارک علم و فناوری استان تبادل نظر نمودند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


۱۴۰۰/۰۵/۰۴
تعداد نمایش: ۱۲۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'سمنان'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات