سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Tuesday, April 23, 2024
جستجوی پیشرفته
موسسه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

نشست تخصصی راهکارهای فنی و مهندسی ویژه کشت پاییزه گندم برگزار شد.
نشست تخصصی راهکارهای فنی و مهندسی ویژه کشت پاییزه توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در تاریخ 20 مهرماه 1400 به صورت وبینار ملی برگزار شد.

این نشست با حضور مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی، آقای مهندس سهرابی، و بیش از 150 نفر از ذی­­مدخلان وزارت جهادکشاورزی، اثرگذار بر تولید گندم شامل مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان­‌های جهاد کشاورزی،کارشناسان معاونت­‌های اجرایی در سطح وزارت و سازمان‌­های جهادکشاورزی، کارشناسان ارشد ترویج وکارشناسان پهنه و پژوهشگران، همچنین اعضای هیات علمی و محققان مراکز تحقیقاتی کشور برگزار شد. در این نشست آخرین توصیه­‌های فنی و مهندسی کشاورزی در زمینه‌­های بهبود بهره­‌وری آب در تولید گندم، کاشت در اراضی شور، آبیاری قطره‌­ای گندم، و خاک­ورزی حفاظتی در مزارع گندم ارائه و نظرات تکمیلی در این خصوص دریافت شد. در این جلسه آقای مهندس سهرابی ضمن اثربخش شمردن یافته­‌های فنی و مهندسی کشاورزی برای کشت پاییزه سال جاری و بیان نقش گندم در تولیدات کشاورزی و سبد غذایی و تامین پروتئین، پیشنهاد کردند موضوع‌­های زیر در اولویت کاری موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی قرار گیرد:

1- افزایش بهره‌­وری آب گندم و کاهش خلاء عملکرد

2- توانمند کردن بخش کشاورزی برای مقابله با خشکی و خشکسالی در تولید گندم از طریق فنی و مهندسی کشاورزی

3- بررسی و ارائه دستورالعمل جامع کشاورزی حفاظتی گندم

4- حمایت از پایلوت­‌های عملیاتی در مزارع کشاورزان از طریق مشارکت در اجرای آن و انتقال آخرین یافته­‌ها و ارائه دستور‌العمل‌­های کاربردی مورد نیاز

 


۱۴۰۰/۰۷/۲۴
تعداد نمایش: ۸۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'موسسه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات