چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش آبیاری
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

جلسه افتتاحیه دوره آموزشی با عنوان " مدیریت آب در مزرعه " برای کارشناسان کشور افغانستان در موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد.
جلسه افتتاحیه دوره آموزشی با عنوان " مدیریت آب در مزرعه "روز شنبه مورخ ششم شهریورماه ساعت 14:00 با حضور رئیس، معاونین و اعضای هیات علمی (مدرسین دوره) موسسه، خانم مینا اتو - مسئول دفتر جایکا در ایران و تعداد 16 نفر از کارشناسان شرکت کننده در دوره از کشور افغانستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر دهقانی سانیچ - عضو هیات علمی موسسه گزارشی از روند برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده در یکسال اخیر ارائه نمود. سپس دکتر فریبرز عباسی رئیس موسسه، ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به کارشناسان شرکت کننده و نیز مسئولین جایکا، اعلام کرد که برنامه ریزی های اجرای دوره طوری انجام شده که همکاران موسسه بتوانند تجربیات پژوهشی و اجرائی حدود 20 الی 25 ساله خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند.

همچنین در این جلسه خانم مینا اتو، نماینده دفتر آژانس همکاری های بین المللی ژاپن، ضمن تشکر از مدیریت موسسه برای انجام هماهنگی ها و برنامه ریزی های دقیق انجام شده، ابراز امیدواری کرد که این دوره بتواند در ارتقاء سطح علمی و دانش کارشناسان افغانی موثر باشد.

در ادامه دکتر نادر عباسی – معاون پژوهشی موسسه، ضمن معرفی بخش های مختلف و رویکردها و ماموریت های اصلی موسسه، گزارشی از امکانات، توانمندی ها و برخی از یافته ها و دستاوردهای پژوهشی در حوزه مهندسی آبیاری و زهکشی در موسسه ارائه نمود. وی توضیحاتی نیز در خصوص مباحث کلی دوره و رئوس مطالب آن بیان کرد. معرفی کارشناسان شرکت کننده و مدرسین دوره پایان بخش جلسه افتتاحیه بود.

شایان ذکر است این دوره آموزشی که با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی اجرا می شود، به مدت دو هفته از تاریخ 6 لغایت 17 شهریورماه ادامه خواهد داشت و طی آن مباحث مختلف در حوزه مهندسی آبیاری و زهکشی توسط اعضای هیات علمی موسسه تدریس خواهند شد.
 
 
 
 
 


۱۳۹۵/۰۶/۰۷
تعداد نمایش: ۱۳۹
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش آبیاری'

آمار مشاهده صفحات