پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

حضور موثر مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در دومین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران
دومین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 6 و 7 مهرماه با مشارکت برخی ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.

این کنگره با تکیه بر تجربه های برگزاری دوره پیش و به منظور پاسخ به برخی از سؤالات متعددی که امروزه در مهندسی و مدیریت آب و خاک مطرح است، برگزار شد. برگزارکنندگان کنگره برای تکرار نشدن رویداد علمی و مدل های تجربه شده پیشین، چهار نشست تخصصی در رابطه با مهم ترین مسایل و مشکلات امروز مدیریت منابع آب ایران را مد نظر قرار دادند.

به منظور کاربردی کردن تحقیقات علمی و برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت، برای اولین بار در سطح کشور رساله های دکتری و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی نیر در این کنگره ارائه و نقد شد و همچنین طرح ها و رساله های برتر انتخاب شد.

به طور کلی دومین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران در چهار بخش زیر تدوین شد:

-          برگزاری سه کنفرانس علمی (ششمین کنفرانس ملی تجربه های ساخت تاسیسات آبی و شبکه های آبیاری و زهکشی، سومین کنفرانس ملی مدیریت آب و خاک کشاورزی و سومین کنفرانس ملی هواشناسی کشاورزی)

-          برگزاری پنجمین جشنواره مهندسی و مدیریت آب ایران (انتخاب چهره های برتر مهندسی و مدیریت آب کشور، انتخاب رساله دکتری برتر و انتخاب طرح ها و پروژه های برتر تحقیقاتی)

-          برگزاری چهار نشست تخصصی (آینده الگوی کشت و مصرف آب در ایران، گذشته، حال و آینده بیلان منابع آب ایران، گذشته، حال و آینده نظام های بهره برداری آب کشاورزی در ایران و راهبردها، راهکارها و محدودیت های احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی)

-          برگزاری دو کارگاه تخصصی (مفاهیم، تجربه ها و روش های پایش و بهبود بهره وری آب در ایران و معرفی و بررسی آخرین نشریات طرح تهیه ضوابط و معیارهای فنی صنعت آب ایران)

لازم به ذکر است که کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنگره در دو روز به صورت شفاهی ارائه شد و همکاران مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی در تمام بخش های فوق حضور و همکاری فعالی داشتند.

در حاشیه مراسم برگزاری دومین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران نمایشگاهی با حضور شرکت های مهندسی مشاور، جهاد نصر و ... برگزار شد که در این بخش نیز مؤسسه فنی و مهندسی به معرفی دستاوردها و فعالیت های خود پرداخت.

 
 
 
 
 
 
 


۱۳۹۵/۰۷/۱۰
تعداد نمایش: ۱۲۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات