چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

اعضای کمیته تجاری‌سازی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی از پارک علم و فناوری، کشت و صنعت و کارخانه های تولیدی بخش استان قزوین بازدید نمودند.
اعضای کمیته تجاری‌سازی مؤسسه متشکل از دکتر نادر عباسی معاون پژوهشی، دکتر الیاس دهقان دبیر کمیته تجاری سازی، دکتر محمدرضا مستوفی و دکتر ابوالفضل گلشن اعضای هیأت علمی بخش های ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی و دکتر افشین یوسف گمرکچی عضو هیأت علمی مرکز قزوین روز دوشنبه 26 مهرماه 95 از کارخانجات و کارگاه های تولیدی و پارک علم و فناوری قزوین بازدید کردند.

در بازدید کمیته تجاری سازی موسسه از یک کارخانه فرآوري و بسته بندي انواع ميوه خشک و خرما با هدف توزيع در داخل کشور و نيز صادرات، چگونگی همکاری متقابل مورد بررسی قرار گرفت. در این دیدار مدیر عامل "شرکت توسعه راسن بازار" مشکلات موجود در نگهداری و فرایند آماده‌ سازی خرما و کشمش برای صادرات را تشریح نمود و مقرر گردید راه‌ کارهای حل این مشکلات توسط متخصصین طراحی و ساخت ماشین ‌های کشاورزی و صنایع غذایی مؤسسه مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این روز اعضای کمیته تجاری ‌سازی مؤسسه از فعالیت‌ ها و مزارع "شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال" (دارای 1000 هکتار زمین کشاورزی و 5000 رأس دام)  در قزوین بازدید به عمل آوردند. در نشستی با مدیران این شرکت، روش‌ های همکاری متقابل تشریح شد و مقرر گردید با اعزام متخصصان آبیاری و ماشین ‌های کشاورزی و مکانیزاسیون مؤسسه، راهکارهای افزایش راندمان مصرف آب، بهبود بهره‌ وری نهاده‌ های مصرفی و افزایش تولید محصول در واحد سطح در اراضی کشاورزی این شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از از پارک علم و فناوری استان قزوین و مرکز رشد مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت‌ های دانش بنیان مستقر از دیگر برنامه های اعضای کمیته بود. این گروه پس از بازدید از شرکت‌ های دانش بنیان مستقر در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قزوین جلسه مشترکی با دکتر فریدونی رئیس مرکز رشد و واحدهای فناور بنیان پارک علم و فناوری استان برگزار نمودند. در این جلسه طرفین امکانات و توانمندی های خود در زمینه‌ی گسترش فعالیت های دانش بنیان را تشریح نمودند و زمینه ‌های عقد تفاهم نامه همکاری و حضور مؤسسه در پارک علم و فناوری قزوین مورد بررسی قرار گرفت.


 
 


۱۳۹۵/۰۸/۰۱
تعداد نمایش: ۱۸۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات