پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, April 18, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش آبیاری
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری کارگاه ملی علمی آموزشی ضوابط و معیارهای باغات و گیاهان دارویی دیم در اراضی شیبدار
کارگاه ملی علمی آموزشی ضوابط و معیارهای باغات و گیاهان دارویی دیم در اراضی شیبدار به همت دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت باغبانی طی روزهای 20-18 تیر ماه در مجموعه پردیس بعثت مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس - شیراز برگزار شد.

در این دوره 120 نفر از مدیران کل، مدیران منابع طبیعی و باغبانی استان‌ های کشور و نیز مجریان طرح و مسئولان استانی (رییس سازمان و رییس مرکز تحقیقات و اموزش) حضور داشتند.

مهم ترین بخش این دوره به تبیین ضوابط و معیارهای باغات و گیاهان دارویی دیم اختصاص داشت که دکتر علیرضا توکلی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به صورت تئوری و عملی آن را تشریح نمود. در بخش تئوری مباحثی چون نقشه ‌های بهره‌ وری بارش محصولات زراعی کشور، اهمیت دانش بومی و مصادیق آن، تجارب تلخ، حفظ رطوبت و کاربرد مالچ و نهایتا انواع سامانه ‌های استحصال و جمع‌ آوری آب باران تشریح و به سئوالات متعدد شرکت‌ کنندگان پاسخ داده شد.

برنامه عملی آشنایی با سامانه‌ ها در شهرستان استهبان و باغات انجیر دیم آن انجام شد که مباحثی چون سامانه جمع‌ آوری و هدایت رواناب، توسعه ریشه برای جذب آب، سطوح رواناب، حفظ رطوبت، اقتصاد تولید و هزینه‌های اولیه و جاری تشریح و تبیین گردید.

با برگزاری این کارگاه، عملا فاز اجرایی ایجاد باغات و گیاهان دارویی دیم شروع گردید.
 
  
  
 


۱۳۹۶/۰۴/۲۷
تعداد نمایش: ۱۱۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش آبیاری'

آمار مشاهده صفحات