پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش گلخانه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری نشست تخصصی گلخانه و کشت هیدروپونیک
به منظور ارائه دستاوردهای تحقیقاتی مشترک بین بخش تحقیقات مهندسی گلخانه موسسه و پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف، نشست تخصصی گلخانه و کشت هیدروپونیک در تاریخ 26 شهریور 1396 در پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.


بر اساس تفاهم به عمل آمده بین پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، نشست تخصصی گلخانه و کشت هیدروپونیک به منظور ارائه دستاوردهای تحقیقاتی مشترک بین پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار گردید. در این نشست ابتدا آقای دکتر سبوحی رئیس پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف و آقای دکتر عباسی رئیس موسسه، مطالبی در خصوص اهمیت فعالیت های مشترک و بخصوص فناورانه ارایه نمودند. در ادامه همکاران موسسه و پژوهشکده خلاصه ای از فعالیت های انجام شده در موارد زیر را ارایه نمودند:

-          معرفی فعالیت های پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه

-          ارائه مدل یکپارچه آب و انرژی گلخانه

-          سیستم هوشمند کنترل اقلیم و مدیریت گلخانه

-          سیستم تصفیه فوتوکاتالیستی فاضلاب کشت هیدروپونیک در بستر نانو

-          طرح تولید همزمان برق و حرارت و تزریق دی اکسید کربن در گلخانه ها

در پایان نشست همکاران موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی از آزمایشگاه ها و شرکت های مرکز رشد مستقر در پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف بازدید به عمل آوردند. همکاری های موسسه و پژوهشکده از اواخر سال 95 با محوریت گلخانه هوشمند آغاز شده است.

 


۱۳۹۶/۰۶/۲۹
تعداد نمایش: ۱۴۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش گلخانه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات