پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

سخنرانی پژوهشگر ارشد بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز گلستان در هشتمین همایش نقش مکانیزاسیون در توسعه کشاورزی پایدار در گلستان.
در تاریخ 13 مهر ماه دکتر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر ارشد بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان سخنرانی خود را تحت عنوان دستاوردها و فن آوریهای نوین جهان در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی و در هشتمین همایش نقش مکانیزاسیون در توسعه کشاورزی پایدار را برای حاضرین ارایه داد.


  این همایش با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در محل دایمی نمایشگاههای گرگان برگزار شد. گفتنی است، این همایش یکی از برنامه های جانبی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین ها و ادوات کشاورزی در گلستان بود. آقای دکتر اسدی گفت تمامی تلاشهای ما محققین، اساتید، کارشناسان و مسئولین باید خدمت به کشاورزان باشد چرا که آنان تولید کنندگان مواد غذایی روزانه ما هستند و بیشترین زحمت و زنج را متحمل می شوند تا ما بتوانیم غذای روزانه خود را که سه وعده است بدست آوریم و به سهولت مصرف کنیم ولی متاسفانه در هیج سالنی از سالنها و اتاقهای مراکز خدمات و سازمانهای کشاورزی عکسی از کشاورزان به چشم نمیخورد. کارشناسان و محققین و مسئولین باید با تفکر نخست کشاورز (Farmers First)  به مزرعه  کشاورزان بروند و از مشکلات آنان در راه تولید محصولات کشاورزی آگاه شوند و باید کمک حال آنان باشند و دوشادوش آنان به ترویج آخرین یافته های علمی در عمل و نه در حرف بپردازند. در ادامه آقای دکتر اسدی به تشریح فن آوری سامانه آبیاری قطره ای متحرک و غلتک موجی برای کشت در اراضی با نباتات پوششی به صورت حفاظتی و بدون مدفون کردن بقایا در خاک پرداخت و افزود اکنون طبق آخرین آمار سال 2017 اراضی زیر کشت حفاظتی در دنیا به 180 میلیون هکتار رسیده است که داده های اراضی کشت حفاظتی کشور عزیزمان ایران نیز با رایزنی های صورت گرفته توسط ما با فائو در این آمار ذکر شده است.
 

 


۱۳۹۶/۰۷/۱۹
تعداد نمایش: ۷۱
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات