جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, March 29, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری دوره آموزشی سطوح آبگیر و کاشت در باغات دیم خراسان شمالی
دوره آموزشی سطوح آبگیر و کاشت در باغات دیم با همکاری معاونت ترویج و معاونت امور باغبانی طی روزهای 19 و 20 اسفند در بام اسفراین و خرق فاروج برای بهره‌برداران (در محل مساجد این مناطق) و در روز 21 اسفند برای کارشناسان و مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی و بجنورد (در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی – سالن اجتماعات آموزش کشاورزی) برگزار شد.

مدرس این دوره آقای دکتر علیرضا توکلی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشگر مروج ارشد آب و سامانه‌های آبیاری معاونت ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بوده‌اند. در این دوره‌ها به تبیین مباحث فنی و کاربردی مربوط به اصلاح و احیای باغات موجود و ضرورت رعایت ضوابط و معیارها در احداث باغات جدید پرداخته شد. تعداد کل افراد آموزش دیده طی این دوره 288 نفر از بهره‌برداران، کارشناسان موضوعی و مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی استان بوده‌اند. علاوه بر بیان مسائل تئوری، از عرصه‌ها و باغات دیم منطقه نیز بازدید و معضلات و مشکلات آنها بیان گردید و بر تدوین برنامه استانی با سه محور  1- پایش وضع موجود و تهیه مستندات شرایط فعلی، 2- اصلاح و احیای باغات موجود و 3- ایجاد و احداث باغ جدید به عنوان پایلوت و مصداق عینی در مناطق هدف برای آموزش و توانمندسازی بهره‌برداران تاکید شد.

لازم بذکر است فایل‌های ارائه شده در دوره آموزشی در کانال تلگرامی استحصال آب باران (@MCWHSYSTEMS) بارگذاری شده و قابل دسترس است.

 


۱۳۹۶/۱۲/۲۸
تعداد نمایش: ۷۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات