شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 27, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

مشارکت در نشست و میزگرد خبری مربوط به بهره وری مصرف آب و سامانه های آبیاری در خبرگزاریها توسط عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی در همدان
آقای دکتر رضا بهراملو، عضو هیئت علمی و رئیس بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در استان همدان در چندین نشست و میزگرد خبری در خبرگزاریهای ایرنا و ایسنا برای بررسی وضعیت حال و آینده منابع آب مشارکت نمود.


بنا به درخواست دستگاههای متولی آب در استان همدان و در راستای تحلیل و ارائه دیدگاهها و نظرات کارشناسی در زمینه های مختلف منابع آب، بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی، نقش سامانه های آبیاری و سایر برنامه های در دست اجرا در کنترل بحران آب، چندین میزگرد و نشست خبری  توسط خبرگزاریهای ایرنا و ایسنا با حضور عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی در همدان تشکیل گردید. در این نشستهای چند ساعته، آقای دکتر بهراملو پس از تشریح نقش بسیار کمرنگ بارندگی های نسبتا خوب پائیزه و زمستانه در جبران برداشتهای بی رویه و افتهای شدید ایجاد شده در سطح ایستابی، بر ضرورت ادامه و تشدید برنامه های مرتبط با مدیریت تقاضای مصرف آب و فرهنگ سازی مصرف بهینه از سوی رسانه ها تاکید نمود. ایشان همچنین در خصوص ضرورت انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با آب بر مبنای نظرات علمی و کارشناسی بجای اهرمهای غیر علمی و غیرکارشناسی مطالبی را ارائه نمودند. ایشان افزودند که اگر میخواهیم سرمایه گذاریها در بخش آب برای جامعه و نسلهای آینده مثمر ثمرباشد، بایستی همه پروژه های اجرایی از سوی وزارت خانه های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو مورد ارزیابی فنی قرار گرفته و نقاط قت و ضعف آنها مورد شناسایی قرار گیرد تا با رفع ایرادات و شناسایی مشکلات و کاستیها، مسیر حرکت به سمت اهداف دقیق تر گردیده و سریع تر نتیجه مورد نظر حاصل گردد. ایشان همچنین بر این موضوع تاکید نمودند که ضروریست در هر پروژه آب، قبل از هر چیزی بر عوارض احتمالی اجرای آن بر طبیعت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم با طبیعت با شرایط برد-برد زفتار نموده و آنرا برای نسلهای آینده محافظت نماییم. 

 


۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تعداد نمایش: ۷۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات