چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری دوره آموزش "ارتقاء راندمان آبیاری و کاهش تلفات نفوذ و تبخیر آب در مزرعه در روش های آبیاری شیاری ثقلی" در قالب برنامه محققان معین
دوره آموزشی "ارتقاء راندمان آبیاری و کاهش تلفات نفوذ و تبخیر آب در مزرعه در روشهای آبیاری شیاری ثقلی" توسط محقق معین آقای مهندس حیدر طایفه رضایی عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی در مرکز جهاد کشاورزی زرینه رود شمالی شهرستان میاندوآب با حضور کارشناسان پهنه و موضوعی آن مرکز و کارشناسان شرکت های فنی و مهندسی و کشاورزان پیشرو برگزار شد.


این دوره آموزشی در روز دوشنبه 29 بهمن ماه سال 1397 ویژه کارشناسان پهنه و موضوعی، کارشناسان شرکتهای فنی و مهندسی و کشاورزان پیشرو در مرکز جهاد کشاورزی زرینه رود شمالی برگزار گردید. هدف از این دوره کسب دانش و مهارت توسط شرکت کنندگان در خصوص چگونگی تلفات آب در داخل مزرعه، کم بودن راندمان و تبخیر زیاد از سطح خاک در روش آبیاری غرقابی و علف های هرز مزرعه و راه های افزایش راندمان و کاهش تبخیر بود. در این دوره آموزشی آقای مهندس حیدر طایفه رضایی، در خصوص روش های آبیاری سطحی شیاری هدف دار، مطالب خود را بیان نمودند. در این مباحث تأکید بر روش های آبیاری شیاری درختان میوه و آرایش کاشت دو ردیف روی پشته و همچنین کشت گندم و کلزا روی پشته های بلند بود که می تواند با کمترین هزینه، بیشترین میزان راندمان و کاهش تبخیر را در بر داشته باشد. در خاتمه به سوالات پاسخ داده شد و بروشورهای تهیه شده توسط محقق معین بین شرکت کننده ها توزیع گردید.



۱۳۹۷/۱۲/۰۴
تعداد نمایش: ۷۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات