جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

نتایج طرح تحقیقاتی ارزیابی راندمان آبیاری در شبکه‌های آبیاری استان خوزستان در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ارائه گردید.
در جلسه‌ای با حضور محققین این مرکز، آقای مهندس شریعتمدار و جمعی از پیشکسوتان و صاحبنظران بخش آب کشور، نتایج طرح تحقیقاتی "ارزیابی راندمان آبیاری در شبکه‌های آبیاری استان خوزستان"، در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران ارائه گردید.


 در این جلسه آقای دکتر پیمان ورجاوند، خلاصه‌ای از نتایج و دستاوردهای طرح تحقیقاتی مذکور را ارائه نموده و بیان نمودند که اطلاعات برداشت شده از طرح حاضر می‌تواند به عنوان مبنایی جهت تبیین شرایط موجود و تصمیم‌گیری در خصوص مقادیر آب برداشتی محصولات مختلف در سطح استان خوزستان باشد. ایشان تصریح کردند که طرح حاضر شروعی برای انجام مطالعات جامع‌تر با هدف تشکیل پایگاه داده‌ها و پیاده‌سازی سامانه‌های حسابداری آب بوده و از سوی دیگر با تکرار مطالعات مشابه طی سال‌های آینده در سطح ملی می‌توان به سوال اساسی حجم آب تحویلی محصولات مختلف به منظور برنامه‌ریزی جهت توسعه تحویل حجمی آب پاسخ درخور داد. در نهایت مصوب گردید که بررسی جامع در خصوص تجارب کشورهای مختلف در امر مدیریت و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری انجام گیرد تا بتوان با جمع‌بندی آنها، الگوی کلی مناسب و متناسب با شرایط مختلف ایران تعیین نمود.

 


۱۳۹۸/۰۹/۱۰
تعداد نمایش: ۵۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات