جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Friday, March 29, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

جلسه ماهانه نظام نوین ترویج توسط محقق معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در مرکز خدمات کشاورزی بابک، شهرستان بیله سوار مغان برگزار شد.
در راستای تحقق اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی و به‌منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و پژوهشگران در خصوص هم‌اندیشی و تشریک مساعی، جهت شناسایی چالش‌های فراروی کشاورزی منطقه و بررسی راهکارهای موجود، روز چهارشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه، جلسه‌ای با حضور دکتر فرزین پرچمی عراقی، محقق معین و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل و مسئول مرکز خدمات کشاورزی بابک و کارشناسان پهنه در مرکز خدمات کشاورزی تشکیل شد.


در این جلسه، ابتدا مسئول مرکز خدمات و کارشناسان پهنه گزارشی از فعالیت‌های کشاورزی حوزه خود ارائه داده و ضمن ارزیابی رضایت‌بخش خود از وضعیت مزارع گندم و کلزا در پی بارش‌های اخیر بر آمادگی و اقدام به ‌موقع جهت مبارزه با بیماری‌های گیاهی بالقوه تأکید نمودند. دکتر پرچمی عراقی، محقق معین مرکز ضمن تأکید بر برگزاری مستمر و منظم جلسات ماهانه نظام نوین ترویج و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضع شده در جلسات، با اشاره به پتانسیل بالای بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بر آمادگی همه‌جانبه مرکز در پشتیبانی علمی و فنی کارشناسان پهنه جهت مبارزه به موقع با بیماری‌های بالقوه کنونی منطقه تأکید کرد. همچنین، نیازمندی‌های ایجاد زمینه لازم جهت عملی شدن اقدام هماهنگ کشاورزان در مبارزه با آفات و جلوگیری از پایدار شدن آن‌ها در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مشکلات فنی برداشت مکانیزه کلزا در منطقه و نیز اقبال بیشتر کمباین‌داران به فعالیت در اراضی گسترده دیم منطقه به ‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در برداشت دیرهنگام کلزا و افزایش تلفات برداشت محصول در منطقه بررسی شد. با توجه به آغاز اجرای طرح ملی تعیین آب مصرفی گیاه سویا در فصل جاری، شیوه‌های مدیریت زراعی و ارقام رایج منطقه در کشت سویا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان، مزارع مطالعاتی مورد نیاز جهت اجرای طرح مذکور در منطقه بابک به ‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید سویا در استان با بهره‌گیری از مشاوره مسئول مرکز خدمات کشاورزی بابک و کارشناسان پهنه تعیین گردید و هماهنگی‌های لازم با کشاورزان انتخابی صورت گرفت.




۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تعداد نمایش: ۷۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات