پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, March 28, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری جلسه نظام نوین ترویج با حضور محقق معین بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل
اولین جلسه ماهانه طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در سال 1399، روز چهارشنبه 17 اردیبهشت با حضور محقق معین بخش تحقیقات فنی و مهندسی، مسئول مرکز خدمات موران و کارشناسان پهنه با موضوع بررسی مسائل مرحله داشت گندم دیم و بررسی تکنیک های سمپاشی اراضی گندم دیم در محل مرکز خدمات موران و مزارع گندم تشکیل شد.


در ادامه برنامه‌های نظام نوین ترویج و به منظور انتقال دانش و یافته‌های جدید تحقیقاتی روز چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه 1399 دکتر رضا ادیبان محقق معین بخش تحقیقات فنی مهندسی در مرکز خدمات جهاد کشاورزی موران از توابع شهرستان گرمی حضور یافته و در حضور کارشناسان پهنه،  از مزارع گندم و جو در منطقه بازدید به عمل آورد. در این جلسه مدیر مرکز خدمات جهاد کشاورزی موران به سطح زیر کشت گندم و جو و اهمیت مکانیزاسیون مزارع غلات اشاره و توضیحاتی در زمینه مشکلات پیش رو در مرحله داشت بخصوص مشکلات مربوط به سمپاشی مکانیزه به حاضرین ارائه کرد. در این برنامه، دکتر ادیبان در قالب برنامه آموزشی برای کارشناسان پهنه مطالب و یافته‌های جدید در زمینه سمپاشی مزارع و تنظیمات مربوط به سمپاش ها پرداخت. همچنین در خصوص استفاده از سمپاش ها جهت محلول پاشی کود و نحوه شستشوی آن‌ها توضیحاتی ارائه داد. محقق معین بخش تحقیقات فنی مهندسی نمونه‌ای از دستورالعمل فنی در زمینه مدیریت سمپاش ها را که در تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی موجود است در اختیار حاضرین قرار داده و به بهره‌برداران توصیه نمود از این دستورالعمل‌ها استفاده نمایند. دکتر ادیبان ضمن بازدید از مزارع سطح بخش موران، خواستار ترویج خاک‌ورزی حفاظتی در کاشت محصولات منطقه شد. در ادامه کارشناسان پهنه مرکز گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه نمودند در پایان ضمن بحث و تبادل نظر به سؤالات کارشناسان پهنه در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با مکانیزاسیون پاسخ‌های لازم داده شد.



۱۳۹۹/۰۲/۲۲
تعداد نمایش: ۷۱
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات