پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, April 18, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

حضور محقق بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی در سایت انگور طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه
آقای دکتر امیر نورجو، عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی به عنوان مجری مسئول در سایت انگور طرح تحول ترویج برای احیای دریاچه ارومیه حضور یافت.


در سال های اخیر اولویت بخشی دولت در استقرار کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه با راهبرد مدیریت مشارکتی در قالب طرح تحول ترویج برای احیای دریاچه ارومیه تحقق یافت. این طرح در سال 1399 نیز برای سومین سال اجرا با انتخاب سایت های متنوع مشتمل بر محصولات زراعی و باغی و همچنین گیاهان دارویی در شهرستان های واقع در غرب و جنوب حوضه دریاچه ارومیه در حال اجرا است. با توجه به سطح گسترده باغات انگور در استان، بی شک بهبود بهره وری مصرف آب مبتنی بر افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب بر پایه افزایش توان علمی باغداران و مدیریت تلفیقی، نقش موثری در افزایش عملکرد باغات انگور و افزایش توان اقتصادی باغداران و همراستا با توصیه رهبری و تحقق شعار جهش تولید در سال جاری بوده و با پیاده سازی تکنیک های مورد توصیه محققین آبیاری و کاهش آب مصرفی در باغات، با توجه به سطح قابل توجه باغات انگور در استان تاثیر قابل توجهی در صرفه‌جویی در مصرف آب با رویکرد نجات دریاچه ارومیه به همراه خواهد داشت.

در این خصوص در روز چهارشنبه مورخ 99/02/24 آقای دکتر امیر نورجو، عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی به عنوان مجری مسئول سایت انگور در طرح تحول ترویج برای احیای دریاچه ارومیه، به عنوان مجری مسئول سایت انگور در طرح تحول ترویج برای احیای دریاچه ارومیه، با حضور در سایت، ضمن توصیه های لازم به شرکت مجری در خصوص نحوه اجرای تکنیک آبیاری (آبیاری موضعی) هماهنگی های لازم برای حضور سایر محققین و اجرای کامل توصیه های آنان به عمل آمد. در ادامه با حضور در مرکز خدمات روستایی بگشلوچای امام‌زاده، ضمن بررسی روند اجرای طرح در سایت منتخب انگور، مسایل و مشکلات و اولویت‌های باغداران حوزه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این میان لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین در تجهیز مراکز خدمات روستایی در راستای ثمربخشی توصیه های ترویجی مورد تاکید قرار گرفت چرا که باغداران انتظار دارند آخرین یافته های تحقیقی و مورد ترویج سازمان جهاد کشاورزی را در داخل مراکز خدمات روستایی مشاهده نمایند. 



۱۳۹۹/۰۲/۳۰
تعداد نمایش: ۶۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات