شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 20, 2024
جستجوی پیشرفته
آذربایجان غربی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

گزارش نهایی با عنوان بررسی مناسب ترین سامانه پخش آب در دستگاه مکانیزة آبیاری در منطقة پلدشت ارئه شد.
گزارش نهایی با عنوان بررسی مناسب ترین سامانه پخش آب در دستگاه مکانیزة آبیاری در منطقة پلدشت توسط آقای دکتر امیر نورجو عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی ارائه شد.

سامانه­های ارایه­ای با آبپاش­های تفنگی ضمن دارا بودن مزایای ویژه، معایبی نظیر کم بودن یازده آبیاری، عدم توزیع مناسب یکنواختی آب و تلفات زیاد بادبردگی و تبخیر را دارند که با جایگزینی آن با سامانه پاششی بوم اسپری و لوله­های انتقال به چای مه پاش­ها، ضمن رفع معایب فوق فشار مورد نیاز سامانه نیز کاهش می­یابد عدم توزیع مناسب یکنواختی آب و تلفات زیاد بادبردگی و تبخیر را دارند که با جایگزینی آن با سامانه پاششی بوم اسپری و لوله­های انتقال به چای مه پاش­ها، ضمن رفع معایب فوق فشار مورد نیاز سامانه نیز کاهش می­یابد. 

آب مهم­ترین عامل محدودکنندة توسعه کشاورزی است. این در حالی است که بخش کشاورزی بیش از 90 درصد آب استحصال شده کشور را به خود اختصاص می­دهد. سامانه­های آبیاری تحت فشار گزینه مناسبی برای صرفه­جویی در مصرف آب به شمار می­آیند. استفاده از دستگاه­های مکانیزه آبیاری نظیر دستگاه قرقره­ای برای مناطق پلدشت که دارای قطعات بزرگ کشاورزی است، روش مناسبی می­باشد. استفاده از سامانه توزیع آب بوم اسپری و نوع بومی­سازی شده ضمن بهره­مندی از سامانه­های آبیاری مکانیزه، معایب آبپاشهای تفنگی که در این سامانه رایج است، به حداقل رسیده و ضمن حصول بازده آبیاری بالا و توزیع مناسب آب در مزرعه، نیاز به انرژی نیز کاهش می­یابد.    

 



۱۳۹۹/۰۶/۱۹
تعداد نمایش: ۱۴۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'آذربایجان غربی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات