چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
سمنان
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید کارگروه یاوران تولید از مزارع استان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی مسایل و مشکلات تولید محصولات کشاورزی با محوریت محصول پیاز
بازدید از مزارع استان سیستان و بلوچستان با حضور آقای مهندس امیدمهر عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز شاهرود انجام شد.

به منظور بررسی مسائل و مشکلات تولید محصولات کشاورزی (با محوریت پیاز) و با هماهنگی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، کارگروه یاوران تولید با حضور پژوهشگران مروج ارشد آقایان دکتر باقرانی، سرحدی و مهندس امیدمهر به مدت 4 روز از مزارع استان بازدید نمودند و نکات فنی مربوط تغذیه، کنترل علف­های هرز و مکانیزاسیون برای کارشناسان و بهره­برداران پیشرو تشریح نمودند. مهندس امیدمهر عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی، توضیحات لازم در خصوص مکانیزاسیون مراحل مختلف تولید ارائه نمودند و با توجه با شرایط ویژه استان در خصوص فرسایش بادی و آبی خاک­ در منطقه، جهت مقابله با تخریب خاک اجرای خاک­ورزی حفاظتی توصیه کردند. ایشان همچنین تاکید کردند که در صورت اصلاح روش­های کاشت، امکان استفاده از دستگاه­های ریزدانه کار، نشاکار  و برداشت پیاز در مزارع استان فراهم می­شود که موجب کاهش هزینه­های کارگری خواهد شد. همچنین به سوالات شرکت­کنندگان پاسخ داده شد و توصیه­های لازم جهت مکانیزه کردن عملیات تولید محصولات کشاورزی ارایه گردید.

 


 

 



۱۳۹۹/۰۸/۰۷
تعداد نمایش: ۵۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'سمنان'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات