چهار شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 24, 2024
جستجوی پیشرفته
اردبیل
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

شرکت عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز اردبیل در کارگروه یاوران تولید با موضوع توسعه کشت مستقیم در مزارع دیم منطقه گرمی (مغان)
شرکت عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز اردبیل در کارگروه یاوران تولید با موضوع توسعه کشت مستقیم در مزارع دیم منطقه گرمی (مغان)

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل روز دوشنبه 26 آبان ماه 1399، کارگروه یاوران تولید در خصوص ایجاد سایت الگویی کشاورزی حفاظتی در عرصه دیم در مزرعه آقای صمد بدری از حوزه خدمات موران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمی برگزار شد. در این بازدید دکتر جبرائیل تقی نژاد عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی و دکتر اصغر مهربان عضو هیأت علمی بخش زراعی باغی مرکز به همراه کارشناسان مرکز خدمات جهاد کشاورزی موران و مدیریت ترویج کشاورزی شهرستان گرمی حضور داشتند. در این کارگروه در خصوص توسعه و کاربرد کشت مستقیم در عرصه دیم با ایجاد سایت الگویی کشاورزی حفاظتی بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه با حضور در مزارع عرصه دیم و ضمن توصیه به عملیات خاک‌ورزی کاهشی با کالیبراسیون و تنظیم بذرکار کشت مستقیم در مزرعه الگویی و با رقم جدید گندم دیم معرفی شده از طرف مرکز تحقیقات کشاورزی استان (آفتاب) و پیش‌بینی عملکرد بیشتر نسبت به سایر ارقام محلی انجام گردید. با توجه به اینکه در مزارع دیم اولویت اول حفظ رطوبت و جلوگیری از تنش در گیاه در شرایط خاص است به لحاظ شرایط اقلیمی مناسب این منطقه در آینده نزدیک شاهد توسعه و کاربرد بیشتر این سیستم کشت در منطقه گرمی خواهیم بود.







۱۳۹۹/۰۹/۰۱
تعداد نمایش: ۸۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'اردبیل'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات