پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
سمنان
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

کارگاه آموزشی "سرویس و نگهداری کمباین" توسط مهندس امیدمهر عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز سمنان (شاهرود) برگزار شد.
کارگاه آموزشی "سرویس و نگهداری کمباین" بصورت وبینار توسط مهندس امیدمهر عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز سمنان (شاهرود) در تاریخ‌های 28 دی و 1 بهمن 1401 برگزار شد.

در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص انتقال دانش فنی و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌­برداران کشاورزی و در راستای تفاهم نامه آموزشی سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی شاهرود، کارگاه آموزشی "سرویس و نگهداری کمباین" به صورت مجازی در بستر شاک در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سمنان (شاهرود) با تدریس مهندس امیدمهر در در تاریخ‌­های بیست و هشتم دی و اول بهمن ماه سال‌ جاری برگزار شد. در این کارگاه کلیه دست اندرکاران با امر برداشت و کمباین (کارشناسان، بهره‌برداران و رانندگان) ابتدا با مفهوم سرویس و نگهداری کمباین در زمینه اقدامات سرویس و نگهداری موتور کمباین (در راستای افزایش عمر موتور و کاهش خرابی و هزینه­‌های تعمیر موتور کمباین) آشنا شدند و توضیحات لازم در مورد تقسیم‌­بندی سرویس و نگهداری بر حسب زمان (روزانه، هفته­‌ای، ماهانه و...)، با اقدامات پیش­گیرانه لازم جهت کاهش فرسودگی و افزایش عمر قطعات موتور و سایر اجزای موتور کمباین ارائه شد. همچنین توضیحات لازم در خصوص سیستم‌­های مختلف موتور کمباین (سیستم روغن­‌کاری، خنک­‌کاری، سوخت­‌رسانی، برق­‌رسانی و شارژ) ارائه شد و بر مراقبت بیشتر در انجام سرویس­‌های مربوط به سیستم روغن‌کاری و خنک­‌کاری به عنوان مهم­ترین و حساس‌­ترین سیستم­‌های موتور در کمباین و سایر وسایل دارای موتورهای احتراقی (از جمله تراکتور و سایر خودروها) تاکید شد و در خصوص افزایش تصاعدی هزینه­‌های تعمیر به دلیل کوتاهی در انجام اقدامات پیشگیرانه سیستم روغنکاری (خرابی یاتاقان­‌ها و میل­‌لنگ و ...) و سیستم خنک­‌کاری (سوختگی واشر سرسیلندر، فرسودگی پیستون و سیلندر و ...) بحث و تبادل نظر شد. همچنین توصیه‌­های لازم در خصوص، تمیزکاری، تعمیر، روغن‌­کاری و گریس­‌کاری و تعمیر یا تعویض قطعات قسمت‌­های مختلف کمباین (به ویژه اجزای هد کمباین) ارائه شد و به سوالات شرکت‌­کنندگان در زمینه سرویس و نگهداری موتور کمباین و سایر قسمت­‌های مرتبط با برداشت پاسخ داده شد. 

 
 
 
 
 
 
 


۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تعداد نمایش: ۸۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'سمنان'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات