دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Monday, April 29, 2024
جستجوی پیشرفته
همدان
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری روز مزرعه سیب زمینی با موضوع " افزایش عملکرد و بهره‌وری آب سیب‌زمینی با خاک‌ورزی بین ردیفی بعد از کاشت در شرایط بهره بردار"
دکتر احمد حیدری محقق بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز همدان در روز مزرعه سیب زمینی با موضوع " افزایش عملکرد و بهره‌وری آب سیب‌زمینی با خاک‌ورزی بین ردیفی بعد از کاشت در شرایط بهره-بردار" که در تاریخ 1402/06/22 با حضور جمعی ازسیب‌زمینی کاران شهرستان بهار برگزار شد، شرکت کرد.

با توجه به اجرای پروژه تحقیقی و ترویجی با عنوان " افزایش عملکرد و بهره‌­وری آب سیب‌زمینی با خاک ورزی بین ردیفی بعد از کاشت در شرایط بهره‌­بردار" در روستای دینارآباد شهرستان بهار (مزرعه آقای قادر طاووسی) در سال جاری، روز مزرعه سیب زمینی با حضور کشاورزان منطقه و کارشناسان ترویج در تاریخ مذکور برگزار و سیب ­‍‌‌زمینی کاران از پروژه بازید به کردند. در این جلسه  دکتر حیدری در خصوص نحوه صحیح خاک ورزی بین ردیفی در سیب زمینی و مزایای آن (کاهش مقاومت خاک، افزایش نفوذ آب به خاک و کاهش رواناب، عدم بد شکل شدن غده‌­ها، کاهش صدمات مکانیکی در حین برداشت و ...) مطالبی ارائه کرد. نتایج اولیه از اجرای پروژه تحقیقی ترویجی نشان داد که بکارگیری خاک­ورزی بین ردیفی بعد از کاشت نسبت به روش معمول کشاورزان، عملکرد و بهره‌­وری آب سیب­‌زمینی را حدود 20-15 درصد افزایش داده است. همچنین برخی از کشاورزان حاضر در جلسه اظهار کردند که از این روش در مزرعه­‌شان استفاده می­‌کنند که تاثیر خیلی خوبی در افزایش عملکردشان داشته است.



۱۴۰۲/۰۷/۰۱
تعداد نمایش: ۳۱
مشاهده اخبار گروه خبری 'همدان'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات