
به گزارش روابط عمومی سازمان تات، علیرضا سید اسحاقی در نشست هماندیشی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی مؤسسات، مراکز تحقیقاتی و مدیریت های ترویج این سازمان، ضمن قدردانی از تلاشهای مدیر پیشین روابط عمومی سازمان، بر اهمیت مشارکت و تعامل در مدیریت جدید تأکید کرد و گفت: «امیدواریم با همکاری و همافزایی، اقدامات مؤثری در حوزه روابط عمومی انجام دهیم که نتیجه آن برای بخش کشاورزی کشور ملموس باشد.»
وی با اشاره به تجربه ۲۹ ساله خود در حوزه رسانه و ارتباطات، بر ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومیها از اطلاعرسانی صرف به سمت دیپلماسی رسانهای تأکید کرد و افزود: «روابط عمومیها باید با بهرهگیری از فناوریهای نوین، قدرت چانهزنی خود را در مقابل تصمیمگیران و سیاستگذاران افزایش دهند تا تصویر واقعی و مثبت از عملکرد سازمان تات به جامعه ارائه شود.»
تمرکز بر تولید محتوای حرفهای و گسترش رسانههای ارتباطی
مدیرکل روابط عمومی سازمان تات، تولید محتوای متناسب با مخاطبان هدف را از اولویتهای این سازمان در سال ۱۴۰۴ عنوان کرد و اظهار داشت: «روابط عمومیها باید علاوه بر انتشار اخبار، به سمت تولید محتوای چندرسانهای شامل کلیپ، انیمیشن، موشنگرافیک، اینفوگرافی و سایر ابزارهای نوین اطلاعرسانی حرکت کنند تا بتوانند پیامهای خود را به شکلی مؤثرتر منتقل کنند.»
سید اسحاقی با اشاره به ضرورت حضور فعالتر سازمان در فضای مجازی، گفت: «در کنار ایتا، باید از ظرفیت سایر پلتفرمهای داخلی دارای مجوز مانند روبیکا استفاده کنیم. همچنین، برای ارتقای سطح اطلاعرسانی، همکاری با بخش خصوصی را نیز در دستور کار داریم.»
برنامهریزی برای آموزش و ارتقای روابط عمومیها
وی با تأکید بر لزوم آموزش مستمر کارکنان روابط عمومی، از برنامهریزی برای برگزاری دورههای آموزشی منطقهای، وبینارها و کارگاههای تخصصی در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: «ما باید دانش و مهارت روابط عمومیهای سازمان را بهروز نگه داریم تا بتوانیم تحولی بنیادین در این حوزه ایجاد کنیم.»
مدیرکل روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان، بر اهمیت مستندسازی و انتشار دستاوردهای علمی و پژوهشی تأکید کرد و از مدیران روابط عمومی مؤسسات و مراکز و مدیریت های ترویج خواست تا با همکاری نزدیکتر، بستری مناسب برای انعکاس موفقیتهای این سازمان فراهم کنند.