چهار شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Wednesday, April 17, 2024
جستجوی پیشرفته
ماشینهای کشاورزی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

طراحی، ساخت و ارزیابی ماشین کرک و پشم ریسی برقی دو منظوره
مهندس هوشنگ افضلی‌ پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی، مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان کرمان موفق به طراحی، ساخت و ارزیابی ماشین کرک و پشم ریسی برقی شد.

مهندس هوشنگ افضلی‌ گروه پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی، مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان کرمان به سفارش اداره کل امور عشایری استان طی تحقیقی با عنوان " ساخت و ارزيابي ماشین نخ ریسی برقی برای استفاده پرورش دهندگان بز کرکی رائینی" موفق به طراحی، ساخت و ارزیابی ماشین کرک و پشم ریسی برقی شد.

این پژوهش به منظور تغییر روش‌های دستی و سنتی به روش مکانیزه و افزایش انگیزه و جذابیت برای افزایش تولید صنایع دستی مرتبط با  کرک و پشم انجام شد. با توجه به نیاز عشایر کشور، خاصه استان کرمان، به دستگاه مکانیزه تبدیل کرک و پشم‌ خام به نخ، این ماشین با در نظر گرفتن سه اولویت ساخته شد: 1- ایمنی و سادگی کار با ماشین، 2- با توجه به کوچ‌ رو بودن عشایر (ییلاق و قشلاق)، کارکرد ماشین باید مطابق با محل اسکان آنها طراحی و ساخته می‌ شد. لذا این ماشین دومنظوره طراحی شد به طوری که با برق 220 (برق شهر) و  12 ولت (برق باطری) کار کند و 3- وزن دستگاه به اندازه‌ای است که با دست به راحتی قابل حمل و نقل است.
 
 


۱۳۹۵/۰۲/۲۹
تعداد نمایش: ۹۰۷
مشاهده اخبار گروه خبری 'ماشینهای کشاورزی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات