سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Tuesday, May 7, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش صنایع غذایی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، راهبردی برای موفقیت برنامه ملّی الگوی کشت
دومین نشست تخصصی با عنوان " کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، راهبردی برای موفقیت برنامه ملّی الگوی کشت " از سلسله نشست های تخصصی مرتبط با رویکردهای اجرایی مبتنی بر موارد قانونی الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی با حضور محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی و سازمان های جهاد کشاورزی برگزار شد.

نشست تخصصی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، راهبردی برای موفقیت برنامه ملّی الگوی کشت، در راستای رویکردهای اجرایی مبتنی بر موارد قانونی الگوی کشت ملی و تاکید بر ارائه خدمات به بهره‌برداران بخش کشاورزی متناسب با برنامه الگوی کشت و در تقارن با هفته پژوهش و فناوری، با سخنرانی عادل میرمجیدی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و با حضور محقق ها و کارشناسان موسسه تحقیقات فنی و مهندسی، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ها و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها به صورت وبیناری  برگزار شد. ایشان بیان کرد اقدامات مرتبط با کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در برنامه ملی الگوی کشت در دو حوزة 1. بازگرداندن حجم قابل توجهی از محصولات به چرخه مصرف و افزایش بهره وری منابع و نهاده های تولید (از جمله آب، زمین، نیروی انسانی، کود، سم، سوخت و غیره).

2. حفاظت از محیط زیست (از طریق کاهش تولید گازهای گلخانه ای و بازیافت پسماندها و زائدات کشاورزی) دارای نقش مؤثر و اساسی است. در انتها تاکید شد کارایی ایفای الگوی کشت مستلزم مدیریت و کاهش ضایعات تولیدات کشاورزی است و به عبارتی، الگوی کشت و کاهش ضایعات لازم و ملزوم یکدیگرهستند.


۱۴۰۲/۰۹/۱۲
تعداد نمایش: ۴۰
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش صنایع غذایی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات