جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

دفاع از رساله دکتری
آقای جابر سلیمانی عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از رساله دکتری خود تحت عنوان " مدل سازی مهاجرت یونهای حاصل از نانوذرات نقره و نانو تیتانیوم دی‌اکسید از نانوکامپوزیتهای بر پایۀپلی‌استایرن به داخل سیمولانت‌های غذایی" در تاریخ 96/08/03 در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز دفاع کرد.


استفاده از روش‌های تجربی برای مطالعه فرایند مهاجرت مواد زمان‌بر، هزینه‌بر و در برخی موارد بسیار دشوار می‌باشد. همچنین استفاده از مدل‌های تئوریکی هم محدود به اشکال ساده هندسی و تک‌بعدی می‌باشد، بنابراین، با استفاده از روش شبیه‌سازی و مدل‌سازی، می‌توان این موانع را رفع کرد. در این رساله فرآیند مهاجرت نانوذرات تیتانیوم دی‌اکسید و نقره توسط شبیهسازی معکوس با استفاده از روش المان محدود بهوسیلهی نرم افزار Comsol Multyphysics تخمین زده شد. برای این کار از دادههای تجربی به دست آمده از آزمایشها استفاده گردید. در نهایت روابط ضریب انتشار – زمان، ضریب انتشار غلظت نانوذرات و توزیع غلظت نانوذرات به دست آمد. همچنین، ویژگی‌های ساختاری، مکانیکی و ترموفیزیکی نانوکامپوزیت‌های حاصله بررسی شدند. تا کنون سه مقاله تحت عناوین زیر، از این رساله در مجلات معتبر پذیرفته شده و یا تحت داوری می‌باشد.

مقاله اول تحت عنوان “Comparative numerical study of titanium and silver nano-particles migration from nano-composite of polystyrene into simulants on experimental data basis” در مجله “International Journal of Food Engineering” پذیرش شده است.

مقاله دوم تحت عنوان  “Experimental and numerical study of nanosilver migration from polystyrene nanocomposite into food simulants”  در مجله  “Songklanakarin Journal of Science and Technology (SJST)”

 و مقاله سوم تحت عنوان" تاثیر نانوذرات تیتانیوم دی‌اکسید و نقره بر ویژگی‌های مکانیکی و ترموفیزیکی نانوکامپوزیت مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی" در مجله‌ی "پژوهش‌های صنایع غذایی" تحت داوری می‌باشد.

 


۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تعداد نمایش: ۱۰۹
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات