جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بیست و یکمین جلسه کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد.
بیست و یکمین جلسه کمیته نظارت و ارزشیابی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی روز سه شنبه 10 مهر ماه 97 با حضور رییس و معاونین موسسه، اعضای کمیته و روسای بخش‌های تحقیقاتی برگزار شد.

در این جلسه، پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص چند مصوبه ویژه جلسه قبل، و در راستای نظارت بر وضعیت و کیفیت اجرای پروژه­ های خاص، گزارشی از وضعیت چند پروژه­ از بخش ­های آبیاری زهکشی (تعیین آب مصرفی زعفران، تعيين آب مصرفي سيب درختي در کشور،­ تعيين آب مصرفي محصولات باغي و زراعی استان سمنان)؛ آبیاری تحت فشار (ارزيابي سيستم آبياري قطره ­اي تحت شرايط کشت ذرت تابستانه در خاک­ هاي مستعد شوري استان خوزستان، ارزيابي سيستم آبياري باراني تحت شرايط کشت گندم در خاک‌هاي مستعد شوري استان خوزستان، بررسي اثرات سه روش آبياري قطره­اي سطحي، زيرسطحي و زيرسطحي عمودي بر خصوصيات کمي و کيفي مرکبات در جنوب کرمان)؛ و گلخانه (طراحی و بهینه ­سازی طرح گلخانه هشت­ وجهی مقاوم در برابر باد و بررسي انرژي مصرفي سامانه هاي گرمايشي مختلف در گلخانه هاي توليد خيار در منطقه ورامين) توسط روسای بخش ­های تخصصی مرتبط ارائه و در خصوص مشکلات مربوط به آنها بحث و تصمیم­ گیری شد. در این راستا مقرر شد با توجه به مشکل سرمازدگی در پروژه تعيين آب مصرفي سيب درختي در کشور ضمن استعلام از مجری مسئول پروژه در خصوص مناطقی که دچار سرمازدگی شده ­اند و تاثیر آن در نتایج نهایی پروژه، در جلسه آتی به منظور تصمیم­ گیری نهایی مجدداً مطرح شود.

در ادامه جلسه، در خصوص یک پروژه مشکل دار بخش گلخانه و یک پروژه بخش صنایع غذایی که دارای قرارداد دانش فنی بین مجری و موسسه است بحث و مقرر شد بخش­ های تخصصی مربوطه موضوع را پیگیری و نتیجه را در جلسه آتی گزارش نمایند. در خصوص پروپوزال­ های طرح کلان کاهش ضایعات نیز مقرر شد کمیته فنی ویژه ­ای حداکثر طی مدت یک هفته از تاریخ جلسه و به منظور بررسی نهایی پروپوزال ها با حضور معاون پژوهشی موسسه تشکیل شود.

در این جلسه همچنین، گزارشی از تعداد گزارش‌های سالانه ارزیابی‌شده از جلسه پیش تاکنون و وضعیت آنها؛ بازدیدهای انجام‌شده با بیان مشکلات، نقاط قوت و ضعف موجود و پیشنهادهای همکاران محل بازدید؛ روند بررسی پروپوزال‌های تحقیقاتی و وضعیت طرح/پروژه‌های در دست اجرا یا خاتمه ­یافته (معوقه) و موارد نیازمند پیگیری توسط اعضای کمیته (نمایندگان هر بخش) ارائه و در این خصوص بحث و تصمیم­ گیری شد. در این راستا مقرر شد نظارت و ارزشیابی از طرح/پروژه های در دست اجرای بخش ستادی صنایع غذایی در دستور کار کمیته نظارت و ارزشیابی قرار گیرد.

در پایان، گزارشی در خصوص تعداد و وضعیت گزارش ­های معوقه، تعداد پروژه‌های در دست اجرا به تفکیک ماهیت و نتایج پروژه به همراه تعداد افراد فاقد طرح/پروژه در دست اجرا توسط روسای بخش‌های تحقیقاتی یا نمایندگان آنها ارائه شد که در خصوص آنها بحث و تصمیم­ گیری شد.

۱۳۹۷/۰۷/۱۱
تعداد نمایش: ۱۱۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات