شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Saturday, April 27, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

بازدید کارشناسان فائو به همراه مدیریت پروژه در دفتر ایران سیمیت و دفتر گندم از پلاتفرم های ترویجی آموزشی نمین و نیر در استان اردبیل
کارشناسان فائو به همراه مدیریت پروژه در دفتر ایران سیمیت و دفتر گندم از پلاتفرم های ترویجی آموزشی نمین و نیر در استان اردبیل بازدید کردند.


روز پنج شنبه 25 بهمن 1397 نمایندگان دفتر فائو در رم دکتر حافیظ جانوف، سرکار خانم دکتر ماکیکو تاگوچی و کارشناس دفتر فائو در ایران مهندس معزی، مدیر کشوری پروژه دکتر پورداد و مهندس سهرابی مشاور دفتر گندم از معاونت زراعت وزرات جهاد کشاورزی از روند اجرای پروژه "افزایش عملکرد گندم و بهره وری نظام های زراعی گندم بنیان در ایران" در اردبیل بازدید کردند. این پروژه در دو پلاتفرم با همکاری بخش تحقیقات فنی و مهندسی و واحد تحقیقات دیم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در حال اجرا است. در جلسه ای که در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، دکتر حسین کربلائی خیاوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ضمن عرض خیرمقدم، با اشاره به تغییرات آب و هوایی موجود و لزوم افزایش تولید و تأمین امنیت غدایی کشور با تولید پایدار، ادامه اجرای پروژه را ضروری دانست و درخصوص همکاری همه جانبه ضروری دانست. رئیس مرکز با اشاره به ضرورت و اهمیت افزایش عملکرد گندم و کشاورزی حفاظتی، پشتیبانی و همکاری همه جانبه با بکارگیری تمامی نیروها در اجرای هرچه بهتر پروژه را اعلام نمود.  مهندس سهرابی ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای پروژه در استان اردبیل بر بکارگیری و توسعه آخرین یافته ها و دانش و فناوری های به دست آمده از اجرای پروژه در مناطق اطراف پلاتفرم ها تاکید کرد. دکتر پورداد همبستگی و همگرایی بی سابقه ایجاد شده بین بخش های اجرا، تحقیقات، بخش خصوصی و سازندگان ماشین های کشاورزی را از نتایج تحسین برانگیز اجرای پروژه حاضر دانست. همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مجریان استانی پروژه، استان اردبیل را از استان های موفق و نمونه در روند اجرای پروژه اعلام نمودند. سپس بازدید های مزرعه ای با حضور مدیران محترم شهرستان های نیر و نمین و کارشناسان پهنه انجام شد. مهندس فاضل نیاری به عنوان مدیر پروژه استانی در اردبیل روند اجرای عملیات کشت در هردو پلاتفرم را با تاکید بر مسائل مربوط به بکارگیری انواع کارنده های کشت مستقیم و ضرورت کنترل علف های هرز به حاضرین توضیح داد. همچنین در طول بازدیدها مهندس فولادی به عنوان مسئول پلاتفرم نمین، دکتر غلامی به عنوان مسئول پلاتفرم نیر و مهندس عابدی اصل به عنوان محقق پروژه، فعالیت های انجام شده و تیمارهای آزمایش را معرفی کرده و به سوالات پاسخ گفتند. در پایان مهندس سهرابی از دفتر گندم، به جنبه های ترویجی و آموزشی پروژه حاضر تأکید کرده و اعلام نمود طبق برنامه مشخص آموزشی و ترویجی که متعاقبا ابلاغ خواهد شد دانش و یافته های به دست آمده از پلاتفرم ها بطور مستقیم در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت.



۱۳۹۷/۱۲/۰۱
تعداد نمایش: ۶۳
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات