جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
ماشینهای کشاورزی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری کارگاه بین المللی خاکورزی حفاظتی با مشارکت فائو تحت عنوان "تبادل نظر در مورد آخرین پیشرفتهای کشت حفاظتی و ماشینهای مرتبط"
کارگاه آموزشی – مشورتی "تبادل نظر در مورد آخرین پیشرفتهای کشت حفاظتی و ماشینهای مرتبط" توسط آقای جوزف کینزل، متخصص مکانیزاسیون و کشاورزی حفاظتی از دفتر مرکزی فائو در رم( ایتالیا)، در ستاد موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد.


در این کارگاه آموزشی که با هماهنگی بخش تحقیقات ماشینهای کشاورزی موسسه و دفتر فائو در ایران و در حاشیه ماموریت آسیایی آقای جوزف کینزل در تاریخ 98/4/10 برنامه ریزی شده بود، شرکت کنندگانی از بخشهای اجرایی و تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، مرتبط با موضوع فوق حضور داشتند. همچنین تعدادی از همکاران استانی نیز از این کارگاه بصورت وبینار بهره بردند. در این کارگاه ابتدا آقای مهندس مؤمن مسول روابط بین الملل موسسه ضمن معرفی استاد مدعو، تاریخچه مختصری از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی را به زبان انگلیسی ارایه نمود و در عین حال به تجربیات و دستاوردهای مهم موسسه در رابطه با خاکورزی حفاظتی اشاره کردند.

سپس آقای دکتر دانشیان مدیر کل دفتر پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کلیاتی از برنامه ملی توسعه کشت دانه های روغنی که در قالب پروژه مشترک با فائو در حال اجراست را به جلسه ارایه دادند. ایشان به برخی از دستاوردها و نتایج پروژه نیز اشاره داشتند.

در ادامه آقای جوزف کینزل در دو قسمت مجزا و با عناوین زیر، مباحث خود را ارایه نمودند:

1)    Mechanization along the value chain with focus on the project “Building Capacity toward Sustainable Intensification of Oilseed Crops in Iran, addressing the Soybean Value Chain.

2)     Sustainable mechanization strategies for conservation agriculture.

 

یکی از مباحث کلیدی صحبت ایشان تاکید بر زنجیره ارزش در کشاورزی حفاظتی بود. تولید، نگهداری، فراوری و بازار مصرف باید همانند حلقه های زنجیر مورد عنایت قرار گیرند. مفقود بودن هر حلقه میتواند کل زنجیره را پاره کرده و با نقصان در کل روبرو کند. همچنین ایشان به لزوم داشتن استراتژی در کشاورزی حفاظتی اصرار داشتند یعنی به لزوم داشتن نگرشی راهبردی از تولید تا مصرف در لوای یک نگرش واحد و تحت یک مدیریت. در این خصوص ایشان ابراز تمایل کردند که موضوع مشورتی کشاورزی حفاظتی در آینده از پروژه های مشترک دولت جمهوری اسلامی و سازمان خواربار جهانی باشد تا مورد تدقیق و جامع نگری بیشتری قرار گیرد.

در پایان یک برنامه پرسش و پاسخ بین شرکت کنندگان و مدرس انجام شد و استاد در کنار برخی از شرکت کنندگان، مباحث و دیدگاههای خود را در اختیار سایرین قرار دادند.  

 
 
 
 
 


۱۳۹۸/۰۴/۱۱
تعداد نمایش: ۹۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'ماشینهای کشاورزی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات