جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
عمومی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

مراسم تجلیل از پژوهشگران فعال در نهضت تولید محتواهای علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.
مراسم تجلیل از پژوهشگران فعال در نهضت تولید محتواهای علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای تقدیر از محققان فعال (موسسات تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، علوم دامی، خاک و آب و علوم دامی) در تهیه نشریات ترویجی از ساعت 9 تا 10:30 روز سه شنبه سوم اسفندماه در محل موسسه تحیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد.

این مراسم با حضور آقایان دکتر خاوازی  معاون  ترویج  سازمان  تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، دکتر  سرافرازی، مشاور و مسئول تولید محتوای علمی و ترویجی سازمان،   دکتر  حسنی  رییس  موسسه  تحقیقات علوم  باغبانی، دکتر  شاه پسند مشاور و قائم مقام معاونت آموزش و ترویج سازمان، رئیس و معاونین موسسه تحقیقات فنی و مهندسی، پژوهشگران دعوت شده به مراسم و روسا و معاونین بخش های تحقیقاتی موسسه برگزار شد .

      در ابتدای مراسم، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و  پخش سرود ملی، دکتر فریبرز عباسی از حضور کلیه مدعوان از جمله آقایان دکتر خاوازی، دکتر سرافرازی و دکتر حسنی و همچنین محققان و فعالان تولید محتواهای علمی تشکر نمود. وی اعلام کرد که با توجه به اهمیت تولید محتوا و مباحث ترویجی در سازمان تحقیقات، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی توجه ویژه ای را به این مورد اختصاص داده و سال گذشته را سال تولید محتوا نامگذاری نمود. در جلسات مدیریت موسسه با دفتر ترویج سازمان بیش از 100 عنوان نوشتار ترویجی تفاهم شده که تا کنون بیش از 60 مورد آن ها تهیه، 25 مورد منتشر و 20 مورد در مرحله داوری و سایر موارد در دست تهیه است. دکتر عباسی ادامه داد: با توجه به رویکردهای سازمان، موسسه سال آتی را نیز سال تولید اپلیکیشن نامگذاری نموده و امید است که اهداف و برنامه های مدنظر موسسه تحقق یابد. وی از مسئولین سازمان در خصوص توجه خاص به موارد ترویجی و از آقای دکتر خاوازی برای برنامه ریزی این جلسه تشکر نمود.

        پس از آن آقای دکتر سرافرازی پس از تشکر از دکتر عباسی و همکاران موسسه فنی و مهندسی برای تشکیل این نشست، در مورد اپلیکیشن های قابل نصب روی موبایل توضیحاتی را ارائه داد. وی اظهار کرد: موسسه تحقیقات فنی و مهندسی در مباحث تولید محتوا و اپلیکیشن از موسسات پیشرو بوده است. دکتر سرافرازی بیان داشت: سال گذشته 3 کار تهیه اپلیکیشن با عناوین تغذیه گندم، تغذیه برنج و آفات و بیماری های گندم به صورت آزمایشی انجام شد و با توجه به موفقیت این موارد، اولین کارگاه آموزشی برای همکاران فعال در این زمینه برگزار شد. دومین کارگاه نیز به صورت تخصصی تر برگزار خواهد شد.

           مشاور و مسئول تولید محتوای علمی و ترویجی سازمان، ادامه داد سومین گام در این جهت برگزاری اولین همایش اپلیکیشن های کشاورزی در سال آینده خواهد بود. که تا آن زمان تصمیم بر تولید 100 اپلیکیشن کاربردی کشاورزی است. وی گفت که هم اکنون در بخش تالار ترویج علوم و فنون کشاورزی اپلیکیشن های تهیه شده موجود و آماده بهره برداری است. دکتر سرافرازی ادامه داد اپلیکیشن های تهیه شده برای بررسی و کارا بودن به برخی از کارشناسان خبره هم داده می شوند و از روسای موسسات خواستند که نهیه اپلیکیشن ها در راستای الویت های تعیین شده باشد.

            سپس دکتر خاوازی معاون ترویج سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، ضمن تشکر از موسسه برای میزبانی این مراسم، بیان نمود که محققان به دنبال اجرایی شدن یافته ها و تحقیقات خود هستند و با توجه به رابطه دفتر ترویج با بسیاری از کشاورزان پیشرو، خوشبختانه اثر کارهای پژوهشی در پیشرفت های کشاورزان بسیار محسوس است. یکی از وظایف اصلی تحقیقات انتشار یافته های تحقیق است تا نکات و موارد کوچک تحقیقات نیز به کشاورزان منتقل شود و دفتر ترویج سازمان نیز تنها هدف رساندن یافته ها به بره برداران را بر عهده دارد. معاون ترویج سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، ادامه داد یافته های تحقیقی باید بسیار ساده و روان بیان شده باشد و اصل مطلب را ارائه دهد. ایشان بر تاکید ریاست سازمان بر ترویج تاکید کرده و گفتند یکی از موارد اصلی خروجبی طرح های تحقیقاتی موارد ترویجی است که سامانه اثرگذاری در این خصوص در حال راه اندازی است.

       دکتر خاوازی افزود:  در زمینه نهضت تولید محتوا، موسسات پتانسیل زیادی دارند و باید بسیار فعال تر باشند و لازم است که درک متقابلی بین ترویج و محقق برقرار باشد و از همکازان ستاد موسسات خواست که فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا افزایش دهند. ایشان ادامه داد بخش تالار ترویج نیز به همین منظور راه اندازی شده تا همه اطلاعات محققان روی آن گذاشته شود تا بهره برداران امکان استفاده را داشته باشند. معاون ترویج سازمان ادامه داد که رویکرد دیگر دفتر ترویج، بحث اپلیکیشن هاست که الزامات اولیه آن نیز فراهم شده و تا سال آینده 100 اپلیکیشن کاربردی کشاورزی تهیه خواهد شد تا در جشنواره برترین های کشاورزی که با حضور رئیس محترم جمهوری برگزار می شود، از برترین ها در این زمینه نیز تقدیر و تشکر شود.

       در پایان مراسم، از پژوهشگران فعال در نهضت تولید محتواهای علمی با اهدای لوح، تقدیر و تشکر به عمل آمد. در این مراسم از آقایان دکتر فرببرز عباسی (برای 2 اثر)، دکتر احمد شریفی (یک اثر) و خانم دکتر نیکروز باقری (تلاش و پیگیری تحقق فعالیت های ترویجی) از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی؛ دکتر مجید بصیرت از موسسه خاک و آب به نمایندگی از همکاران این موسسه برای 8 اثر؛  دکتر فتاحی مقدم از موسسه علوم باغبانی به نمایندگی از همکاران این موسسه برای 5 اثر؛ نماینده موسسه علوم دامی برای 18 اثر و همکاران موسسه تحقیقات فنی و مهندسی برای 15 اثر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

روابط عمومی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

 
  
  
  
  
  
 
  
  

 



۱۳۹۵/۱۲/۰۳
تعداد نمایش: ۲۲۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'عمومی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات