یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Sunday, May 5, 2024
جستجوی پیشرفته
خراسان رضوی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
به مناسبت روز جهانی غذا، مراسمی با موضوع "نقش تولید دانش‌بنیان در امنیت غذایی" با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و با حضور پژوهشگران از مراکز پژوهشی و دانشگاهی در روز یکشنبه، 24 مهرماه سال جاری به صورت حضوری و وبیناری در سالن ابونصری هروی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مراسمی با موضوع "نقش تولید دانش بنیان در امنیت غذایی" در روز یکشنبه، 24 مهرماه و به مناسبت روز جهانی غذا در سالن ابونصری هروی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید. این مراسم به همت گروه صنایع غذایی دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و سایر مراکز علمی و دانشگاهی استان خراسان و با حضور آقای دکتر نجفی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، آقای دکتر بیدخوری، رئیس جهاد دانشگاهی، آقای دکتر قدس روحانی، معاون آموزش، فناوری و انتقال یافته های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، آقای دکتر صلواتی، رئیس حوزه ریاست، اعضای هیات علمی، صاحبان صنایع و دانشجویان تشکیل شد. در این گردهمایی تخصصی، آقای دکتر کیانی راد، رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی به صورت وبیناری به سخنرانی در مورد آینده امنیت غذایی در ایران و جهان پرداختند. خانم دکتر عین افشار، عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی نیز با ذکر آماری به ضایعات کشاورزی در زمان کاشت، داشت، برداشت و فرآوری محصولات غذایی اشاره کردند. خانم دکتر عین‌افشار، برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را در کاهش ضایعات و استفاده بهینه در جهت ایجاد ارزش افزوده تشریح کرده و به ذکر مثال‌هایی از پژوهش‌های صورت گرفته در مرکز خراسان رضوی پرداختند. نشست تخصصی مدیران واحدهای صنعتی و تولید کننده مواد غذایی نیز در این مراسم تشکیل و در خصوص چالش‌های صنعت غذا، ضایعات کشاورزی و راه‌کارهای تولید دانش بنیان محصولات غذایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

 
 


۱۴۰۱/۰۷/۲۵
تعداد نمایش: ۸۶
مشاهده اخبار گروه خبری 'خراسان رضوی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات