پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, May 9, 2024
جستجوی پیشرفته
موسسه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

گندم؛ قدرت سبز
رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، در تبیین اهمیت گندم و نان، این محصول را قدرت سبز نامید و بر اهمیت خوداتکایی و خودکفایی در تولید گندم تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، مدیرکل غله و امور بازرگانی استان البرز و صاحب‌نظران بخش خصوصی در محل سالن اجتماعات مؤسسه برگزار شد.

در این نشست حسین دهقانی سانیج، ضرورت تشکیل جلسه را اهمیت گندم و نان در تأمین امنیت غذایی و نام‌گذاری 31 فروردین به نام روز گندم و نان در تقویم ملی کشور دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف این نام‌گذاری باید نحوه اثربخشی موسسه در این خصوص تبیین شده و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. همچنین باید در کنار توسعه سطح زیر کشت و توسعه گندم، به مسائل فنی و مهندسی هم که به بهره‌وری چرخه تولید نان تا سر سفره مردم کمک می‌کند، توجه کرد. این مؤسسه از پنج بخش پژوهشی تشکیل شده که تقریباً چهار بخش می‌توانند در زمینه تولید گندم و نان مؤثر باشند که بخش‌های تحقیقات آبیاری زهکشی و تحقیقات ماشین‌های کشاورزی از این جمله هستند.

رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در تبیین اهمیت گندم و نان، این محصول را دارای جایگاه مانند نفت و قدرت سبز نامید و بر اهمیت خوداتکایی و خودکفایی در تولید گندم به ویژه برای مدیریت تحریم‌ها در مقیاس بین‌المللی تأکید کرد. و گفت با توجه به محدودیت منابع کشور برای تولید نان، باید حداکثر بهره‌وری را از منابع موجود برای تولید داشته باشیم و برای تحقق خودکفایی و بهره‌وری باید به زنجیره تولید تا مصرف نگاه علمی داشته باشیم

۱۴۰۳/۰۲/۰۸
تعداد نمایش: ۱۳
مشاهده اخبار گروه خبری 'موسسه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات