پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, May 9, 2024
جستجوی پیشرفته
موسسه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

دهقانی سانیج: لزوم علمی کردن زنجیره تولید تا مصرف نان
رئیس موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی در نشئت خبری که به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت گندم در تأمین امنیت غذایی، توسعه سطح زیر کشت و توسعه گندم یکی از رویکردهای موجود است اما مسائل فنی و مهندسی که به بهره‌وری چرخه تولید نان تا سفره مردم کمک می‌کند، موضوع مهم دیگری است که نیازمند توجه بیشتر کشور است. با توجه به مسائل تولید غذا در کشور، می‌توان گفت که گندم و نان از نظر اهمیت، به اندازه نفت در کشور دارای اهمیت است.

وی در ادامه افزود: خوداتکایی و خودکفایی در تولید گندم اهمیت بسزایی داشته و در کشورهایی مانند ایران که نان قوت اصلی است، برای تحقق خودکفایی و بهره‌وری باید به زنجیره تولید تا مصرف نگاه علمی داشته باشیم و علم را در تمامی بخش های زنجیزه وارد کنیم.

 

دهقانی سانیج اظهار داشت اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور، ایجاد پایلوت‌های الگویی در ۱۵ استان کشور و جلب فناوران و شرکت دانش بنیان خصوصی در مرکز رشد واحدهای فناور و فب لب (FabLab) مؤسسه برخی از مهمترین اقدامات در دست اجرای مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی است.



۱۴۰۳/۰۲/۰۸
تعداد نمایش: ۱۵
مشاهده اخبار گروه خبری 'موسسه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات